MAVİ KÖSTEBEK

Efenim köstebek pastayı maviş yapayım dedim bu sefer, pek şirin oldu:) Kakaolu kek yaptım, krem şantiye mavi gida boyası ekledim ve çikolata ve simle süsledim.

 KAKAOLU KEK

2 yumurta, 1 su bardağı şeker, 1,5 su bardağı süt, 1 su bardağı sıvı yağ, 1 paket vanilya, 3 yemek kaşığı kakao, 2,5 bardak un, 1 pk. kabartma tozu.

Yumurta ve şekeri iyiyce çırpıyoruz,süt, sıvı yağ, kakao, vanilyayı ekleyip karıştırıyoruz, en son un ve kabartma tozu ekliyoruz. Düz bir tepsiye yağlı kağıt serip hamurumuzu döküyoruz. Önceden 170 derece ısınmış fırına koyup pişiriyoruz. Kek ince olduğundan pişmesi çabuk oluyor, kürdanla kontrol edip fazla çok sert olmadan fırından alıyoruz.

PASTANIN HAZIRLANIŞI

Bir kapta krem şantiyi kutudaki tarife göre hazırlıyoruz. ( isterseniz benim gibi gıda boyasıyla renklendirebilirsiniz. )

Pişen kekimizden su bardağının ağzı yardımıyla yuvarlak parçalar kesiyoruz, ( ben ıslamadım ama isterseniz şekerli su, süt yada meyve sularıyla keki ıslatabilirsiniz, daha lezzetli oluyor ) kestiğimiz parçaların üzerine krem şanti sürüyoruz ( herhangi bir krema yada muhallebi de olur ) üzerlerine çikolata parçası serpiyoruz, en üste ise kalan kek parçalarını robotta çekip serpiyoruz, ben üstüne hindistan cevizi de koydum, kat kat lezzet:) Buzdolabinda soğutup servis yapıyoruz. Afiyet olsun...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİRESUN PASTASI

BEYAZ LAHANA DİBLESİ

ERSAL PASTACILIK DÜNYASI