MARMELATLI KURABİYE

Efenim herkese bu yağmurlu yağışlı günden merhaba, içimizi ısıtacak kurabiyelerle geldim. Tarifini Lezzet Dergisi'nden aldığım kurubişler şahane oluyor, deneyin derim. Bir tepsi marmelatlı, bir tepsi üzeri şekerli-tarçınlı pişirdim. Tarife sadık kaldım yalnız en sonunda göz kararı azıcık daha sıvı yağ ekledim, hamur birazcık sert oluyordu.
 MARMELATLI KURABİYE

Malzemeler:
250 gr. tereyağı ( ben sana yağı kullandım )
yarım çay bardağı ayçiçek yağı
4 su bardağı un
1 su bardağı pudra şekeri
2 çorba kaşığı hindistan cevizi
4-5 çorba kaşığı marmelat

Hazırlanışı:
Yağı kısık ateşte eritin ve ılımaya bırakın. Ilıdığında marmelat hariç tüm malzemeyi katarak yoğurun. Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar kopararak elinizle yuvarlayın, hafifçe bastırarak yassılaştırdıktan sonra parmağınızın ucuyla çukurlaştırın. Çukur kısımlara marmelat doldurun. Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında üzeri beyaz kalacak şekilde pişirin. ( Tarifte marmelatı pişirdikten sonra ekleyin yazıyor ama ben pişmiş sevdiğim için böyle yaptım. )

( Hamurun yarısını ayırdım ve kare kare kestim üzerine toz şeker serptim, pişince de tarçın ekledim. )

Afiyet olsun:)

Yorumlar

  1. Küçücük Olmak Gerekmiş Bayram Güzel Geçsin Diye.. Biraz Şeker, Biraz Sevgi Gönderiyorum Sana. Kalbin Kocaman, İçindeki Çocuk Küçücük Kalsın Diye..İyi BAYRAMLAR

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Nilay çok teşekkür ederim güzel dileklerin için, sana ve ailene de iyi bayramlar, mutlu bayramlar diliyorum:)

    YanıtlaSil
  3. Canımmm çok güzeller kurabiyeler. Sana ve ailene çok keyifle geçireceğiniz iyi bayramlar dilerim.

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  4. sevgili Evren çok teşekkürler, sana ve ailene de iyi bayramlar diliyorum:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİRESUN PASTASI

BEYAZ LAHANA DİBLESİ

ERSAL PASTACILIK DÜNYASI