BEYAZ LAHANA DİBLESİ

Efenim merhabalar. Bizde dible çeşidi bitmez, her sebzenin yapılır. Beyaz lahananın diblesi de ayrı güzel oluyor, yeni denedim, çok sevdim. Tam ölçü veremiyorum ama orta boy bir lahananın yarısına yakınını ince ince doğradım, bir havuç rendeledim, bir pırasayı incecik dilimledim, bir küçük soğanı minik minik doğradım, bir kahve fincanı ( Türk kahvesi ) da pirinç yıkadım. Teflon tencereye beyaz lahanayı koydum, ortasına minik bir çukur, içine sırasıyla pırasa, havuç soğan ve en üste pirinci koydum, az tuz, az karabiber, az pul biber ve üzerinde biraz zeytinyağı gezdirdim, tencerenin kapağını kapattım. Kısık ateşte su koymadan yavaş yavaş pişirdim. Pişince hafif harmanlıyoruz, çok karıştırmayalım ki yapışmasın. Deneyin derim, hem yemek hem salata gibi, misafire de ikram edilir. Afiyet olsun:)

Yorumlar

  1. neslihancım dibleyi mutlaka deneyeceğim çünkü tadını çok merak ediyorum.
    Eline sağlık canım.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Ben de çok merak ettim. Çok da kolay görünüyor.
    Ellerine emeğine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Feray, Nilay ve Papuç çok teşekkür ederim arkadaşlar, umarım tadını da beğenirsiniz. hem çok pratik hem çok leziz:) şimdiden afiyet olsun. sevgilerile:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİRESUN PASTASI

ERSAL PASTACILIK DÜNYASI