UN HELVASI

Tarif Oktay Usta'nın Çay Saati kitabından, çok lezzetli oldu tavsiye olunur:)

FISTIKLI UN HELVASI

Malzemeler: 125 gr. tereyağı, 125 gr. margarin, 3 çorba kaşığı sıvı yağ, 4 su bardağı un,
 2 çorba kaşığı dolmalık fıstık, 2 su bardağı esmer şeker, 2 su bardağı soğuk su.

( Ben tereyağı kullanmadım, 250 gr. margarin kullandım, esmer şeker yerine normal şeker koydum, fıstık kullanmadım, bir paket vanilya ilave ettim. )

Hazırlanışı : Orta boy tencereye tereyağını, margarini ve dolmalık fıstığı koyuyoruz, yağlar eridikten sonra hemen unu ilave ediyoruz. Kısık ateşte tahta kaşık ile sürekli karıştırarak unu kavuruyoruz. Fıstıklar kızarıp, kavrulmuş un kokusunu alınca ocaktan alıp ara sıra karıştırarak biraz ılıtıyoruz. Sonra şekeri ve soğuk suyu ilave edip tencereyi tekrar ocağa koyuyoruz. Kısık ateşte tahta kaşıkla suyunu çekip koyulaşana kadar karıştırıp pişiriyoruz. Suyunu çekince ocağı kapatıp tencerenin kapağını kapatıyoruz ve 5 dk. dinlendiriyoruz. Ilıyınca ister kaşıkla ister elle şekillendiriniz. Ilıkken yenmesi tavisye ediliyor. Afiyet olsun...

Ben tek lokmalık yuvarlaklar yaptım ve üzerlerine tarçın ekledim.

Yorumlar

  1. tarçın ve helva... tatmam gerek yorum için:)

    YanıtlaSil
  2. Ya un helvası bir sevemedim gitti, irmik helvasını ne kadar seversem un helvasından o kadar uzagım defalarca sans verdim, yok dilpeynir falan garip tariflere girdim çıktım oluru yok, cidden merak eder, gordugum her sevenine sorarım; neyini seviyorsunuz? :)

    YanıtlaSil
  3. Uyyy uşağummm canım çekti yaaa :(

    YanıtlaSil
  4. Canim afiyetler olsun nefis görünüyor .Hayirli huzur dolu bir aksam diliyorum sevgiler öptüm.

    YanıtlaSil
  5. cok guzel gorunuyor, ellerine saglik, canim istedi simdi :)

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık. Çok leziz görünüyor.

    YanıtlaSil
  7. un helvasının neyini seviyoruz... buna net bir cevabım yok ama bende irmik helvasını hiç sevmem sanırım rakip gibiler fb-gs diyemeyeceğim çünkü cincon bizim rakibimiz değil artık:)) böyle işte...

    YanıtlaSil
  8. Çok teşekkür ederim arkadaşlar:)

    irem sabah sabah güldürdün beni muhabbet futbola ne zaman geldi:)

    Sevgili Yaş tahta valla bana helva olsun un, irmik hepsini severim:) Un helvasının kokusunun seviyorum, kavrulmuş unun kokusu şahane, yani bana öyle geliyor:)

    YanıtlaSil
  9. Canım un helvasını eşim çok sever ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  10. nasıl güzel neslicim,
    ah nasıl !!!!!!!!!!
    çokmu yedin bakiymm :=))))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİRESUN PASTASI

BEYAZ LAHANA DİBLESİ

ERSAL PASTACILIK DÜNYASI