SON KEZ ROLL...

Roll Dergisi şu fani hayatımı renklendiren, çok keyifle okuduğum dergilerden biriydi. Biriydi diyorum, çünkü Kasım/2009 son sayısı çıktı ve artık yayın hayatına devam etmeyecek. Dile kolay 144 sayı, 6 özel sayı ve 13 yıl...

Hayvan Dergisi kapandığında da eksilmiştim, Roll kapanınca daha da eksildim:-( Heyecanla beklediğim dergilerden biri daha artık yok. Sizde benim gibi dergi arsızıysanız her ay gazete bayiine gidip dergilerin gelip gelmediğini sormanın, yeni sayıyı beklemenin keyfini bilirsiniz. Umarım bir gün tekrar keyifle okuruz Roll'un yeni sayılarını...
"Müsadenizle bir veda sigarası yakalım, bir veda "kalem"i yuvarlayalım. Diyarbakır meyhanelerinde "kalem" deniyor "yolluk"a...
İlk yudum Turgut Uyar'ın ruhuna:
"Efendim acemilik. Bir taş alacaksınız, yontmaya başlayacaksınız. Şekillenmeye yüz tutmuşken atacaksınız elinizden. Bir başka taş, bir başka daha. Sonunda bir yığın yarım yamalak biçimle bırakacaksınız. Belki başkaları sever tamamlar. Ama her taşa sarılırken gücünüz, aşkınız, korkunuz yenidir, tazedir. Başaramamak endişenizin zevkiyle çalışacaksınız."
İkincisi de Uyar'a:
" Nedir sonsuzluktan bir önceki sayının adı
diyelim sonsuz eksi bir
hayatın adıdır bu."
Üçüncüsü Latin aşkına:
"Sonuncu yoktur, sondan bir önceki vardır!"
Dördüncüsü, 144. Roll'a sonsozdan bir önceki sayıya. Veda sayısına.
13 yıl önce bu mevsimde şeytana uyduk. Uyunca da, baktık olmazsa olmayacak, zaten olmuş olmayacak olan, "olan oldu bir defa, bari hepimize yarasın" deyip yola çıktık. 13 yıl önceki kasım ayının ilk günlerinden bu yana 144 defa buluştuk -altı da "özel"i, toplam 150.
Yaradı valla. Hepimize yaradı.
Ya şeytana uymasaydık?
George Harrison, "Beatles olmasaydı dünya sıkıntıdan patlardı" demiş. Doğru.
Şu da doğru:
Roll olmasaydı ben-sen-o sıkıntıdan patlardık.
Vedalaşırken gözlerinden öpelim Leo Ferre'yi: Tenk yu şeytan! Bize Roll'u verdiğin için.

(Yazı ROLL Dergisinin 144. sayısından alınmıştır....)

Yorumlar

  1. Bilmiyordum. Gerçekten üzüldüm. Sıkı takipçisi olmasam da ara sıra alır severek okurdum. Bari son sayıyı alayım:(

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİRESUN PASTASI

BEYAZ LAHANA DİBLESİ

ERSAL PASTACILIK DÜNYASI