16 Aralık 2009 Çarşamba

KÖR TALİH...

Merhaba canlar... Neden böyle bir başlık attım hemen açıklayayım. Üç ay kadar bloglardan uzak kalmıştım, sonunda nete ve bilgisayara kavuştum ama gel gör ki şöyle bi durum oldu, ben nasıl olsa evden birşey indirmem, bana 4 gb net yeter diye limitli net bağlatmıştım ama kotama bir baktım ki 10 gün olmadan kotam çoktan dolmuş, sonra tarifemi değiştirmek istedim ama kampanyadan yararlandığım için 6 ay boyunca tarifemi de değiştiremiyormuşum:-( Ama hala anlayabilmiş değilim, hiçbirşey indirmediğim halde sadece mailime ve bloguma girerek kotamı nasıl doldurdum?:-( Benim gibi sınırlı net kullanan varsa merak ediyorum onların kotası da hemen doluyor mu? Şöyle bir önlem almak durumunda kaldım sınırlı sayıda post gireceğim ve sizleri de daha az ziyaret edebileceğim:-( Çok can sıkıcı bir durum....

ÇİKOLATALI VE KAKAOLU KEK6 yumurta
1.5 su bardağı şeker
2 su bardağı un
1 pk. kabartma tozu
1 pk. vanilya
2 kaşık kakao ( Dr. Oetker Gurme Kakao kullandım, tavsiye derim,çok lezzetli oldu. )
3 yemek kaşığı damla çikolata


Yumurta ve şeker iyice kabarana kadar çırpılır, vanilya ve kakao eklenip karıştırılır. Un elenir ve içine kabartma tozu eklenir. kek karışımına un da ilave edilir ve karıştırılır. Çikolatalar 2 kaşık un ile karıştırılır ve kek hamuruna eklenir. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 25 dk. kadar pişirilir. Afiyet olsun...

ELMALI KURABİYE ( Tarifini daha sonra:-)

12 Aralık 2009 Cumartesi

BAŞUCU KİTABI

"Bookmark-Başucu Kitabı" isimli kavramsal çalışmada aralarında Sema Kaygusuz, Ayfer Tunç, Şebnem İşigüzel, Altay Öktem, Murat Gülsoy, Karin Karaşlı, Aslı Perker, Berrin Karakaş ve Seray Şahiner kendi başucu kitaplarını ve kahramanlarını okuyucularla paylaşıyor. Editörlüğünü Çağlar Kaya'nın yaptığı çalışma " Başucu 'Şey'leri" isimli üçlemenin ilkini oluşturuyor.Üçlemenin diğer bölümlerinde Kaya, müzik ve sinema konseplerini ele almayı planlıyor.
bookmark.carbonmade.com adresinden çalışmaya ulaşabilirsiniz.
( Bu yazı Milliyet Sanat dergisinin aralık/2009 sayısından alınmıştır. )

11 Aralık 2009 Cuma

ELVEDA LENİN!


İzlemeye geç kaldığım filmlerden biri. Çok keyif aldım izlerken, izlemediyseniz mutlaka tavsiye ederim arkadaşlar. Özellikle kahramanın annesini inandırmak için arkadaşıyla beraber çektikleri tv. programları ve herşeye rağmen annesini hayatta tutma çabası görülmeye değer.
Filmin konusu: 1989 yılının Doğu Almanyasında yaşayan Alex'i, Berlin Duvarı'nın yıkılmasıyla daha karmaşık ve zor bir dönem beklemektedir.
Sosyalist Doğu Almanya'sının önde gelen aktivist vatandaşlarından biri olan annesi, geçirdiği kalp krizi sonucu girmiş olduğu komadan uyanmıştır. Komada kaldığı sekiz aylık zaman zarfı içinde, kalbi oldukça zayıf düşen annesinin yaşayabileceği en ufak şok, onu ölümle burun buruna getirecektir.
Alex bu durum karşısında, duvarın yıkıldığını ve annesinin bir zamanlar kendisinin bütünüyle adadığı sosyalist ülkesinde, kapitalizmin kazanmış olduğu zaferi, annesinden gizlemeye karar verir.
Alex annesini hiçbirleyin değişmediğine inandırmak için, en yakın arkadaşını, kız kardeşini, sevgilisini, apartman sakinlerini de bu oyunun bir parçası haline getirerek, Lenin'in herşeye rağmen gerçekten de bir zafer kazandığına dair bir gerçeklik oluşturur.
Alex'in bu beyaz yalanları, annesinin sağlığına kavuşup televizyon izlemek ve yatağından kalkıp dışarıya çıkmak gibi istekleri ile hep hepten çığırından çıkar...
Film açıklaması ve fotoğraflar film.com.tr adlı siteden alınmıştır...

SON KEZ ROLL...

Roll Dergisi şu fani hayatımı renklendiren, çok keyifle okuduğum dergilerden biriydi. Biriydi diyorum, çünkü Kasım/2009 son sayısı çıktı ve artık yayın hayatına devam etmeyecek. Dile kolay 144 sayı, 6 özel sayı ve 13 yıl...

Hayvan Dergisi kapandığında da eksilmiştim, Roll kapanınca daha da eksildim:-( Heyecanla beklediğim dergilerden biri daha artık yok. Sizde benim gibi dergi arsızıysanız her ay gazete bayiine gidip dergilerin gelip gelmediğini sormanın, yeni sayıyı beklemenin keyfini bilirsiniz. Umarım bir gün tekrar keyifle okuruz Roll'un yeni sayılarını...
"Müsadenizle bir veda sigarası yakalım, bir veda "kalem"i yuvarlayalım. Diyarbakır meyhanelerinde "kalem" deniyor "yolluk"a...
İlk yudum Turgut Uyar'ın ruhuna:
"Efendim acemilik. Bir taş alacaksınız, yontmaya başlayacaksınız. Şekillenmeye yüz tutmuşken atacaksınız elinizden. Bir başka taş, bir başka daha. Sonunda bir yığın yarım yamalak biçimle bırakacaksınız. Belki başkaları sever tamamlar. Ama her taşa sarılırken gücünüz, aşkınız, korkunuz yenidir, tazedir. Başaramamak endişenizin zevkiyle çalışacaksınız."
İkincisi de Uyar'a:
" Nedir sonsuzluktan bir önceki sayının adı
diyelim sonsuz eksi bir
hayatın adıdır bu."
Üçüncüsü Latin aşkına:
"Sonuncu yoktur, sondan bir önceki vardır!"
Dördüncüsü, 144. Roll'a sonsozdan bir önceki sayıya. Veda sayısına.
13 yıl önce bu mevsimde şeytana uyduk. Uyunca da, baktık olmazsa olmayacak, zaten olmuş olmayacak olan, "olan oldu bir defa, bari hepimize yarasın" deyip yola çıktık. 13 yıl önceki kasım ayının ilk günlerinden bu yana 144 defa buluştuk -altı da "özel"i, toplam 150.
Yaradı valla. Hepimize yaradı.
Ya şeytana uymasaydık?
George Harrison, "Beatles olmasaydı dünya sıkıntıdan patlardı" demiş. Doğru.
Şu da doğru:
Roll olmasaydı ben-sen-o sıkıntıdan patlardık.
Vedalaşırken gözlerinden öpelim Leo Ferre'yi: Tenk yu şeytan! Bize Roll'u verdiğin için.

(Yazı ROLL Dergisinin 144. sayısından alınmıştır....)

10 Aralık 2009 Perşembe

JOHN LENNON

John Lennon ( 9 EKİM 1940- 8 ARALIK 1980 )
Lennon'un ölüm haberi üzerine eşi Yoko Ono şu sözleri söylemiş: "John için bir cenaze töreni yok. John sevdi ve insanoğlu için dua etti. Lütfen siz de onun için aynısını yapın."

7 Aralık 2009 Pazartesi

MANYAK OLDUM:-)))

Selam canlar ben manyak oldum:-)) Yok olurmu felan demeyin, valla billa oldum:-)))Bir aydır her akşam izleyebildiğim kadar, artık saat kaç olduysa -ki eşim sabah işe gidecek olmasa sabahlıyacağız, Bleach izliyoruz. Valla Lost most anlamam, başka dizi tanımam:-) Eğer anime seviyorsanız mutlaka bu anime diziyi izleyin derim. Bleach hakkında buradan birçok bilgi edinebilirsiniz.

KUROSAKİ İCHİGO

2 Aralık 2009 Çarşamba

SAMAKSA

İyi akşamlar canlar... Bu güzel şeye sizin oralarda ne denir bilmiyorum ama bizim buralarda Samaksa denir:-) Kendisi siyah üzümden ve mürdüm eriğinden yapılır. Bu güzel siyah üzümden yapıldı. Annem tam tarifi veremedi çünkü hep göz kararı yapıyor ama yine de ölçüsüz de olsa bir tarif toparlayabildik:-) Siyah üzüm tanelenir, iyice yıkanır ve derin bir tencereye konur, üzerini geçecek kadar soğuk su ekleyip kaynatılır. Pişince süzgeçten geçirilir. Elde edilen suya çok az mısır unu eklenir, kaynatılır. Kaynarken oluşan tortular alınır, biriktikçe bu işleme devam edilir. Mısır unu ve beyaz un bir kapta karıştırılır. Tenceredeki karışıma eklenir, muhallebi kıvamına gelene kadar pişirilir. Şeker eklenir. Bir taşım pişirilip ocaktan alınır. Ben sade yemeyi seviyorum ama genelde üzerine soğuk süt dökülüp yenilir. Üzüm pekmezi soğuk suyla seyreltilerek de aynı şekilde pişirilebilir. Erikle yapılırken de aynı yöntem izlenir.

1 Aralık 2009 Salı

REÇEL YAPALIM....

Merhaba canlar... Şeftali ve kızılcık en sevdiğim reçellerden, ben de bu sene kendim hazırlayayım dedim.... ( Önceden eklediğim Hasan Paşa Köfte, Sebzeli Krep, Domates Dolması ve Bademli Tavuk tariflerine buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.)

ŞEFTALİ REÇELİ ( Tarifi Sahrap Soysal'ın tv. programından alınmıştır )

2 kg. şeftali ( kabukları soyulmuş ve küp küp doğranmış )
1,5 kg. şeker
5-6 adet limon tuzu ( ben limon kullandım )

-Şeftaliler derin bir tencereye alınır, üzerlerine şeker konur ve iki saat bekletilir. Şeftali suyunu saldığında ateşe konur ve reçel kıvamı alana kadar kaynatılır, limon eklenir ve ocaktan alınır.
KIZILCIK REÇELİ ( Tarif kızılcıkları aldığım pazarcı teyzeden:-)

2 kg. kızılcık
2 kg. şeker
2.5 litre su
birkaç damla limon suyu

Kızlcıklar derin bir tencereye alınır, su eklenir ve kızılcıklar iyice dağılana kadar pişirilir. Piştikten sonra iki kez süzülür ve başka bir tencereye alınarak şekeri eklenir. Reçel kıvamına gelene kadar kaynatılır. Limon eklenir ve ocaktan alınır.

YEDİ RENKLİ KEK

Malzemeler:
2 adet yumurta
1.5 su bardağı süt
2,5 su bardağı un
yarım su bardağı zeytinyağı
1 pk. kabartma tozu
1 pk. vanilya
dilediğiniz kadar damla çikolata, kuru üzüm, meyve parçacığı...
Hazırlanışı: Yumurta ve şeker mikserle yüksek devirde çırpılır, süt, sıvı yağ, vanilya eklenir ve iyice karışana kadar çırpılmaya devam edilir. Bir kaba elenmiş un ve kabartma tozu karıştırılıp sıvı karışıma eklenir.Hazırladığımız damla çikolatalı içe iki kaşık un eklenir ve bir kaşık yardımıyla kek karışımına eklenir. Mikser kullanılmadan hamura karıştırılır. Önceden ısıttığımız fırında, 180 derecede pişirilir.

25 Kasım 2009 Çarşamba

ANNE ELİ....

Sevgili arkadaşlarım hepinizin Kurban Bayramı mübarek olsun, Allah hayırlarınızı ve kurbanlarınızı kabul etsin. Aileniz ve sevdiklerinizle birlikte çok güzel bir bayram geçirin İnşallah ve nice güzel bayramlara erişin. Hepinizi çok çok öpüyorum. Sevgilerimle...

( Bayramda yazamayacağım için erken bir kutlama oldu canlarım, bayramdan sonra görüşmek üzere, hoşçakalın... )