KÖFTECİ İSMAİL

Merhaba arkadaşlar. Bu gün size Giresun'dan güzellikler sunacağım. Haydi iyi geziler:-))))

İsmail amca namı diğer Köfteci İsmal'deydim geçen gün. Çok güzel ve şirin bir lokantadır. Harika yemekler yaparlar ve insanın ne görse yiyesi gelir:-))) Çekim yapmama izin verdiler saolsunlar. Giresun'a bir gün yolunuz düşerse mutlaka uğrayın, pişman olmazsınız...

İsmail amca aşçılığa 1960' da başlamış, 1980' de de resmi bir kurumdan emekli olmuş. Daha sonra mesleği oğluna devretmiş ve kendi aile lokantalarını açmışlar. Oğlu Mehmet Yavuz ve gelini Arzu Yavuz işletiyorlar dükkanı, İsmail amca da onlara destek oluyor. Her çeşit yöresel yemek, balık, köfte ( ki köftesi ayrı meşhurdur buranın ) bulabileceğiniz bir lokanta.

İsmail amca kırmadı beni ve bu güzel pozu verdi... Arzu abla... Ellerine sağlık nefis yemekler yapıyor ve daha aşçı olmadım diyecek kadar da alçak gönüllü...
Oy oy... Hepsi bir arada.
HAMSİ PİLAVI ( tarif Arzu abladan )
Hamsi
Pirinç
Soğan
Sıvı yağ
Karabiber, maydanoz ( bol ), kuş üzümü, tuz, nane, kırmızı biber...
Hamsiler güzelce yıkanır, ayıklanıp kılçıkları çıkarılır. Diğer tarafta sızı yağda küçük küçük doğardığımız soğanlarımız pembeleşir, ayıklayıp yıkadığımız pirinç ve baharatlar eklenerek harman yapılır ve üzerine çıkacak kadar su koyup pilav kıvamında lapa olmada ( bu çok önemli ) pişirilir. Hamsiler bir kaba iç kısımları yukarda olacak şekilde sık dizilir, pilav içine dökülüp yerleştirilir ve üstü hamsiyle kaplanır. üzerine yağ gezdirilir. Hamsiler kızarana kadar kızartılır. Afiyet olsun. Pilavdan bir kesit...
Bir dilim almaz mıydınız?
HAMSİ KIZARTMASITURŞU KAVURMA ( FASÜLYE )
MANTAR KAVURMA
KİRAZ TUZLUSU KAVURMASI
PANCAR ÇORBASI
SIRGAN YEMEĞİ ( tarif Arzu abladan )
Sırgan toplanır, yıkanır, haşlanıp blandırda iyice ezilir. Bir tencereye konur, üzerine buğday unu konup ( sırgan miktarına göre, koyulaşması için olduğundan fazla koymamak gerekiyor ) pişirilir. Başka bir kapta tereyağı, sarımsak, soğan ( isteğe bağlı ), pırasa sapı ( isteğe bağlı ) kavrulur , sırganın üzerine dökülüp karıştırılır. Afiyet olsun...
YEMEKLERDEN GENEL GÖRÜNÜM
Bir de Sargan Diblesi tarifi verdi Arzu abla, ki bunu ben hiç duymamıştım. Sargan bir balık çeşididir. Aynı şekilde pişirilip Hamsiden de bu dibleyi yapabilirsiniz...
SARGAN DİBLESİ
Sargan balığı haşlanır ve kılçığı çıkarılır, küçük küçük didiklenir. Pancar yıkanır ve diblelik ( çok minik ) doğranır. Bir tencereye konur, sargan balığı tam pancarın ortasına yerleştirilir ve üstü pancarla kapatılır. Kırmızı köy biberi ( acı biber ) konur, bir soğan ( küçük doğranmış ) tuz, az su ve yağ eklenip pişirilir. Pişmeye yakın baka bir kapta eritilmiş tereyağı üzerinde gezdirilir. Afiyet olsun...
Maharetli eller mutfakta...
Lokantadan görünüm... Servis elemanı Yasin Küçük...
Evet gezimiz şimdilik bu kadar, bir ara pişirdiklerinde Sargan Diblesini de sizin için fotolayacağım arkadaşlar. Herkese iyi haftasonları diliyorum.Sevgilerimle...

Yorumlar

  1. Neslihancığım sana etkinlik için mail attım. Ulaşıp ulaşmadığı ile ilgili bilgi verirsen sevinirim canım.

    İyi hafta sonları

    YanıtlaSil
  2. canım ne mamalar valla..çokta temiz vede düzenli valla.
    köfteci ismail burdada şube açsın hemi söyle onlara..
    öptüm seni by..

    YanıtlaSil
  3. Neslihan o negüzel öyle balıklı olan adınıda bilmiyorum ki... yani harika görünüyor. Ağzımın suyu aktı canım...

    YanıtlaSil
  4. canım sen şu adresi ver bana.geliyorum.o balıklı pilava bittim.harika hepsi.bu arada o yeşil şeyin ne olduğunu çok merak ettim.
    sevgilerle...

    YanıtlaSil
  5. Neslicim harika bir karadeniz lokantasimis.
    Birgün yolum düserse mutlaka isirgan kavurmasi yemege ugrayacagim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. tam bir karadeniz söleni olmus yani hamsi pilav hic yemedim insallah bir gün yemek kismet olur sevgiler canim mutlu hafta sonlari

    YanıtlaSil
  7. harikaaa
    gözün aydın canım
    ve karnım acıktı süperler

    YanıtlaSil
  8. Nesliciğim ben bu kiraz turşusunun kavurmasını tadını şu an hatırlayamayacak kadar küçükken yemiştim.Acayip merak ediyorum en çok dikkatimi çeken lezzet o oldu.Ama hamsili pilavı yapan da tam yapar.Çok lezzetli olur.Arzu hanımın ellerine sağlık...sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. hamsili pilavı çok seviyorum resimdede süper görünüyor. sipariş versek gelmez mi :-))

    YanıtlaSil
  10. ayyyyy hepside sevdiğim yemekler,helede turşu kavurması bayılırım.rabbim bol hayırlı müşteriler versin inşallah.sevgiler

    YanıtlaSil
  11. canım benim
    hamsili pilavdan aldım bi dilim enfes olmuş:P
    giresun'a gelince inş. seni rahatsız ederim. haberin olsun.
    kocaman öpüldunnnnnn:)

    YanıtlaSil
  12. Resimlere yutkunarak baktım. Ben de Samsunluyum ama Ankarada oturuyorum.aramız ne kadardı acaba??:)))

    YanıtlaSil
  13. Hamsilere yutkuna yutkuna baktim,yillar oldu taze balik yemedim.
    yiyenlere afiyetler olsun,yapanlarin ellerine saglik.

    Etkinlik resimleri ne zaman yayinlanacak?merakla bekliyorum..
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. fercan4/13/2009

    on numara yemekler ben hergün yiyyommmm

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİRESUN PASTASI

BEYAZ LAHANA DİBLESİ

ERSAL PASTACILIK DÜNYASI