ÇAY VE KURABİYE...

Merhaba arkadaşlar... Dün rahatsızlandım ve giremedim bloglara. Mesaj bırakan tüm arkadaşlara çok teşekkür ediyorum. Güzel yazılarınızı Aslı'ya ileteceğim, bu arada yazmayı unutmuşum sevgili Aslı Geometri Öğretmeni aynı zamanda, o kadar işinini arasında yapmış tüm bunları, tekrar ellerine sağlık diyorum arkadaşıma...

Bana bıraktığınız mesajla için uzun zamandır geri dönemiyorum, kusura bakmayın olur mu. İşlerimiz yoğun, o nedenle ancak blogları ziyaret edip sizin yaptıklarınıza mesaj bırakabiliyorum, kendiminkilere zamanım kalmıyor, ihmal ediyorum sanmayın lütfen...

Dün evdeydim, migren muhabbetinden kilitlendim, ancak akşama doğru kendime geldim ve bişeyler yapayım dedim.

Bu kurabiyelerin tarifini Sevim'in Sayfası'ndan aldım. Gerçekten harika bir tarif, mutlaka deneyin derim. Arkadaşımın ellerine sağlık. Kahve yanında harika oluyor kurabiyeler. Ben sadece unu 1.5 bardak koydum. Tarifi aynı aktarıyorum...

KAHVELİ KURABİYE

Malzemeler:
125 gr margarin
yarim bardaktan az pudra sekeri
1 tatli kasigi kabartma tozu
1 paket vanilya.
2 tatli kasigi nescafe (yarim tatli kasigi su ile eritin)
1 tatli kasigi kakao
1 su bardagi tepeleme un

Hazırlanışı:
Yumusamis margarini pudra sekeri ile krema haline gelene kadar karistiriyoruz
diger malzemeleri ekleyip yumusak bir hamur elde edene kadar yoguruyoruz(eger hamur civik olursa 1 veya 2 kasik un ekleyebiliriz)
hamurumuz istenilen kivama geldikten sonra oval olarak yuvarliyoruz
ortasina bir kasik yardimiyla kahve sekli veriyoruz
180 derecede önceden isitilmis firinda kurabiyelerimizi pisiriyoruz. Afiyet olsun...

Artistik resimler çekelim dedim:-)))
Kurabiye resmi geçidi :-))))
Bu harika tatlı da Kibele Sofrası Banu'dan. Çok enfes bir tarif, bunu da mutlaka deneyin derim arkadaşlar. Sevgili Banu'nun ellerine sağlık. Tarifi aynen aktarıyorum. Ben sadece ceviz yerine haşhaş koydum süslerken...

BAL PARMAK

Malzemeler:
1 yumurta
125gr. erimiş margarin
1 vanilya
1 kabartma tozu
yarım su bardağı şeker- ( pudra şekeri ekledim)
aldığı kadar un

şurubu için:
3 bardak şeker
3,5 bardak su
birkaç damla limon

üzeri için:
1 kase irmik
süslemek için:
hindistan cevizi ve döğülmüş ceviz

YAPILIŞI:
Erimiş margarini,pudra şekerini, yumurta ,kabartma tozu,vanilya ve aldığı kadar unu (kulak memesi kıvamında) ilave edip iyice yoğurun.cevizden biraz iri alın. Parmak şekli verip kasedeki irmiğe bulayıp yağlanmış tepsiye dizin.Önceden ısıtılmış 170 derece fırında çok kızartmadan pembeleşince fırından alıp soğutulmuş şerbeti tatlıların üzerine dökün.Bir gece önceden yapılıp dinlendirilirse daha da lezzetli oluyor..Üzerini hindistan cevizi ve ince dövülmüş cevizle süsleyin.Afiyet olsun..Topluluk fotoğrafı :-)))
Bir de karnıbahar pişireyim dedim, hep tatlı olmaz dimi... Klasik zeytinyağlı tarifi, o nedenle yazmıyorum.

Yorumlar

  1. canım çok geçmişler olsun şimdi nasılsın peki.
    kurabiyede karnabaharda nefis görünüyor..
    yaşasın öğle yemeği vaktim:)))

    YanıtlaSil
  2. Canım daha iyiyim çok saol,klasik migren durumları,kış geldi ya,başladık artık:-))) afiyet olsun canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Nesli'ciğim çok geçmiş olsun canım...
    Hasta da olsa dayanamayıp mutfağa girenlerdensin sende, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Nesli'ciğim çok geçmiş olsun canım...
    Hasta da olsa dayanamayıp mutfağa girenlerdensin sende, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Bu kadar yoğunluğa bunlar sığmış, hepsi de birbirinden güzel olmuş, ellerine sağlık Neslihan'cığım. Kolay gelsin.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  6. öncelikle geçmiş olsun.kurabiyeler çok güzel görünüyorlar sanki çıtır çıtır gibi.ohhh ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. canım benım gecmıs olsun kendıne dıkkat et öptum.
    tarıfler hepsı nefıs nefıs gorunuyor ellerıne saglık..

    YanıtlaSil
  8. Canım çok geçmiş olsun öncelikle...Daha iyi olmana sevindim...
    Kurabiyede yemekde çok lezzetli gözüküyor...
    Ellerine sağlık...

    Güzel bir hafta sonu diliyorum...

    YanıtlaSil
  9. Geçmiş olsun Nesli! Bugün iyisindir umarım.

    YanıtlaSil
  10. kubişler harika ,minik ekmeklere benzemişler,eline sağlık canım,vallahi ben denerim,kurabiye olunca akan sular durur benim için...sevgiler

    YanıtlaSil
  11. nesliciğim geçmişler olsun..
    kahveli kurabiyeyeden bir tane alabilirmiyim :))

    pek severim...

    YanıtlaSil
  12. NESLIHANCIM ASLIYA COK COK GECMIS OLSUN CANIM
    ACIL SIFALAR DILIYORUM

    KURABIYELERDE VE TATLIDA KALDI GOZUM:))
    YEMEKLEN PEK ARAM YOK:((
    ´BANA DIGERLERI OLSUN
    YETER
    ELLERINIZE SAGLIK AFIYET BAL SEKER OLSUN CANIMCIM...
    sevgilerimle:

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  13. BU ARADA CANIMCIM UNUTTUM
    SANA DA BUGUK GECMIS OLSUN
    MIGRENIN INSANIN NASIL KIVRANDIRDIGINI IYI BILIRIM
    KENDINE COK DIKKAT ET ARKADASIM
    TEKRAR GECMIS OLSUN

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  14. www.hayriye73.blogcu.com10/23/2008

    canım ya bauıldım bu kurabiyelere enfes güzel olmuşlar küçük kahve çekirdeğine benzemiş, ellerine sağlık muhakkak deneyeceğim, sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. www.hayriye73.blogcu.com10/23/2008

    canım çoooooooooook geçmiş olsun... migren için bir yazı vardı arkadaşımızda http://aylintoygun.blogcu.com/ bi ara bi bak istersen ....bulamazsan yazarım ben sana sevgiler....

    YanıtlaSil
  16. menü çok güzel kurabiyelerin şeklinede bayıldım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  17. Neslihancığım geçmiş olsun acil şifalar dilerim. Ben de bu kurabiyeleri gördüğümde çok beğenmiştim. Ellerine sağlık canım.

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  18. Her yerde yorumunu görünce bir geleyim dedim :) Ne güzel mamalar var Kaan bebeğe de maşallah :) Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. kurabiye ve çay ikilisini çok severim ellerine sağlık nefis olmuşlar

    YanıtlaSil
  20. slm canım geçmiş olsun şimdiden sen gibi benim başım çatlıyor:( hepimize geçmiş olsun canım ellerinede sağlık çok güzel grünüyor foto da tarifte süper sevgilerle

    YanıtlaSil
  21. Elimde kahve blogları gezerken, ben şu şeker kurabiyelerden alayım lütfen kahvemin yanına. Ne kadar güzel görünüyorlar öyle.
    Ellerine sağlık canım :))
    Geçmiş olsun sana.

    YanıtlaSil
  22. cok cok gecmis olmus canim...
    canim kurabiyeler harika olmus, kurabiyeleri begenip yapdigina cok sevindim
    kocaman öpüyorum

    YanıtlaSil
  23. neslihancım nekadar güzel bir tarif bu böyle ne desek azdır nefiss gözüküyor canım ellerine saglık hani bizsiz yiyenlere afiyetler olsun Demek sende ankarada yaşadım demek bu sıcacık iletişim bundan kaynaklanıyor şimdi ben geziyorum ankarayı:)) sevgilerlee öpüldünüz

    YanıtlaSil
  24. Neslihancım çok geçmiş olsun mutfağından çıkanlar iyileştiğini gösteriyor eline sağlık hepsi harika görünüyor
    Uğur

    YanıtlaSil
  25. Çooook geçmiş olsun.Hastalanmanıza rağmen herşey süper görünüyor.
    Elinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  26. canım çok geçmiş olsun, umarım daha iyisindir. kurabiyelere bayıldım doğrusu, eldivenlerin yanına iki de kurabiye istesek çok mu olmuş oluruz.:)

    YanıtlaSil
  27. Neslihancim tesekürler.
    Benide sen eski günlere götürdün.
    Annanemlerde bizde findik toplar ve basak yapardik.Hani senin kendin icin topladiklarindan:)))
    Sevgiler canim.

    YanıtlaSil
  28. geçmiş olsun neslihan..umarım şimdi daha iyisindir..ellerine sağlık hepsi birbirinden nefis olmuşş..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  29. Kurabiyeler harika olmuslar, karnabahar da öyle, ellerine saglik. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  30. Geçmiş olsun. Ciddi birşey değildir umarım. Bu arada kahveli kurabiyeyi en kısa zamanda denemek istiyorum. Süper sörünüyorlar. Sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİRESUN PASTASI

BEYAZ LAHANA DİBLESİ

ERSAL PASTACILIK DÜNYASI