GÜNEŞLİ PAZARTESİLER


Bu ismi ve filmi çok severim... Orjinal adı Los Lunes Al Sol olan ispanyol yapımı film ile ilgili daha çok bilgi için Beyazperde sitesine girmeniz yeterli ( bu arada bu reklam değildir arkadaşlar.bilgi almak istersiniz diye ekledim:-)


Filmin adı aklıma bugünün pazartesi olması ve nerdeyse 20 gündür Giresun'da güneş yüzü göremememiz üzerine geldi. Ben size güneşli günler diliyorum:-)


Dün malum hava kapalı, pazar , yapacak bişi yok.... Ama sızlanmak yok:-) Arkadaşlar geldi kahvaltıya,sevgili Gamze ve Fırat ( Gamzeyi zaten tariflerinden tanıyorsunuz:-) Keyifli bir gün geçirdik. Pazar günü Giresun için pide vaktidir:-) Biz de geleneğe uyarak pide yaptırdık. Ben bu konuda çok şanslıyım çünkü evimin hemen arkasında ve yanında da fırın var,biraz da şanssızım çünkü bacadan çıkan duman eve doluyor:-(


Pide harcını şöyle hazırladım: Jülyen doğranmış bol soğan ( koyacağınız kıymaya göre miktar değişir) kıyma, yeşil biber(minik doğranmış) domates ( küp doğranmış )tuz,karabiber,kekik,kırmızı biber.( baharatı isteğinize göre çeşitlendirebilirsiniz) Bu malzemeleri çok da fazla pişirmeden soteliyoruz,çünkü pidenini içinde pişiyor.

Malzemeyi fırına verdik ve gelsin pideler:-))) Ama eğer isterseniz fırından ekmek hamuru alarak bu harçla pideleri evde de yapabilirsiniz.( ben üşendim biraz:-)


Soslu patlıcan ve patates yaptım. Patates ve patlıcanı kızarttım. Sosu için 4 domates ( kabukları soyulmuş ) 2 sivri biber(minik doğranmış ), 2 diş sarımsak, isteğe göre miktarı ayarlanmış sirke (tercihen elma ya da limon )tuz,çeşitli baharat,1 kaşık domates salçası. Sos kıvamı alana kadar pişirdim ve kızartmaların üzerine döktüm.Deneyin derim çok leziz oluyor.


Kek yaptım, daha önce tarifini vermiştim:-) Bir de sandviç ekmeği yapmaya kalktım ama pek öyle olmadı, sanırım mayadan kaynaklı bişey oldu ama poğaça niyetine yedik onu da :-)


Resimleyemedim bunları çünkü makinem arkadaştaydı,başka zaman İnşallah...


Yemekten sonra İPLER ( STRİNGS ) adlı filmi izledik,ısrarla tavsiye ederim,oyuncuların tamamı kukla, enfes bi film olmuş. Bu film hakkında bilgi için yine Beyazperde de bu sayfadan bakabilirsiniz.

Yorumlar

  1. selam arkadaşım;iade-i ziyarete geldim.samırım bana ilk defa geldiniz;hoşgeldinizsefalar getirdiniz.evet canım ; bende en çok aşağıdaki dikiş makinasından etkilendim.bana da hüzün verir eski eşyalar eski evler, ve sahiplerini düşünürüm.ne emekler ne anılar ne acılar ne mutluluklar vardır bunların geçmişinde diye...neyse çok abarttım sanırım.herzaman beklerim.sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Neslihan merhaba,
    Nüket yaş maya ile yapıyor ama instant maya ilede olması lazım. yayıldığına göre un miktarını az koymuş olabilirmisin acaba?Fırında mayalanması da önemli yaptın mı?

    YanıtlaSil
  3. selam canim blog ziyaretin icin tesekkur ederim.
    bende senin linkini ekledim.
    yazilarin ve icerigin cok hosuma gitti ellerine emegine saglik
    pazar gezine bayildim. tanitim harika

    kucak dolusu selam ve sevgilerimi birakiyorum.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Ferzan yorumların için çok teşekkür ederim,aslında siteni geziyorum ama nete işten bağlandığım için her zaman yorum bırakamıyorum:-) ama takipteyim.sevgilerimle canım...

    YanıtlaSil
  5. Ufukcuğum aynı tarifte yazdığın gibi yaptım ama dediğin gibi unu az koymuş olabilirim,en kısa zamanda tekrar deneyeceğim ,bu sefer fotolarım da canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Özgül çok teşekkür ediyorum ,yazdıkların çok güzel,böyle beğenildikçe daha bi şevk geliyor bana.senini de eline ve yüreğine sağlık. sevgilerimle canım...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİRESUN PASTASI

BEYAZ LAHANA DİBLESİ

ERSAL PASTACILIK DÜNYASI