ÖĞLE YEMEĞİ


Dün eşime öğle yemeği için yapmıştım bunları. Şehriye çorbası ve Salata...
Çorba için; göz kararı bir kişilik tel şehriye,yağ,salça,tuz,karabiber,sarımsak,nane ve su... 1çorba kaşığı sıvı yağda yarım çorba kaşığı salçayı kavurdum,şehriyeyi ekleyip biraz daha kavurdum,üstüne çıkacak kadar sıcak su ekledim,sarımsak ve baharatları kattım,pişirdim. ocaktan almaya yakın nane ekledim,pratik ve çok güzel oluyor, yerken biraz da limon damlatınca nefis:-)
Salata için; marul,kabuğu soyulmuş domates,taze soğan,yeşil biber,salatalık... sosu için; nar ekşisi,kekik,tatlı kırmızı biber.Afiyet olsun...

Bügün de bu mamaları hazırladım; Sebzeli bulgur pilavı ve yine salata:-)

Pilav için; 1 su bardağı bulgur, 1 ad. kabuğu soyulmuş domates,1 ad.yeşil biber,karabiber,tuz ve sıvı yağ... 1 kaşık sıvı yağda domates ve biberi soteledim,bulguru ekleyip kavurdum,tuz ve karabiber ekledim,üzerine çıkacak kadar su ekleyip pişirdim. Karabiberli nefis oluyor pilav, benim vaktim olmadı ama pilavın pişmesine yakın üzerine haşlanmış ve küçük parçalara ayrılmış tavuk koyup pişirince çok lezzetli oluyor, Maraşlı bir arkadaşımdan öğrenmiştim bunu.
Salata için; 1 salatalık,1 domates,1 kırmızı biber,1 kutu mısır,2 küçük havuç, kekik ve nar ekşisi.Afiyet olsun:-)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİRESUN PASTASI

BEYAZ LAHANA DİBLESİ

ERSAL PASTACILIK DÜNYASI